Регіональний круглий стіл «ПРОБЛЕМИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПРОБЛЕМАМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»

7 лютого 2024 року в ЄрміловЦентрі відбулося засідання Регіонального круглого столу «ПРОБЛЕМИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПРОБЛЕМАМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ».

Співорганізаторами Круглого столу виступили Департамент науки і освіти  Харківської обласної військової адміністрації, Департамент освіти Харківської міської ради, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія», ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів».

У заході взяли участь завідувачі відділів освіти та керівники інклюзивно-ресурсних центрів ОТГ, науковці, викладачі кафедр спеціальної педагогіки,  керівниця Координаційного центру з розвитку сімейного виховання та догляду дітей Ірина Тулякова, керівниця програм Харківській області Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) Людмила Паламар. 

Модератором Круглого столу був ректор нашого університету Юрій Бойчук.

Начальник ХОВА Олег Синєгубов зазначив, що «попри повномасштабну війну ми щодня робимо все можливе для добробуту наших дітей. Їх повноцінне виховання та навчання – одне з головних наших завдань. Завдяки ЗСУ ми можемо проводити такі зустрічі й спільно вирішувати будь-які запити у сфері освіти. Для цього в нас є досвід, компетенція, консолідація органів місцевого самоврядування, підтримка держави й міжнародних партнерів. Маємо системно застосовувати всі доступні ресурси, аби наші діти завжди мали рівні права та можливості для навчання. Працюємо над удосконаленням мережі інклюзивно-ресурсних центрів. Маємо не лише зберегти, а й виростити нові кваліфіковані педагогічні кадри. Наразі ІРЦ укомплектовані на 84%. Із вишами області зосереджуємось на підготовці вчителів, вихователів, корекційних педагогів, психологів. Ми зараз маємо продовжувати застосовувати всі ресурси, аби діти завжди мали рівні права і можливості для навчання».

За словами заступниці начальника ХОВА Віти Ковальської, станом на сьогодні у Харківській області в закладах дошкільної, загальної середньої і професійно-технічної та фахової передвищої освіти навчається понад 306 тисяч дітей і підлітків. У регіоні функціонують 38 інклюзивно-ресурсних центрів, на їх обліку перебуває 14885 дітей з особливими освітніми потребами, з них 4219 – навчаються.

«В інклюзивних класах освіту отримують 1399 дітей, ще 2100 – навчаються у спецшколах, а 245 – отримують послуги педагогічного патронажу. Всі без винятку діти забезпечені фаховою підтримкою та допомогою. За дорученням начальника Харківської ОВА постійно працюємо над удосконаленням професійного рівня педагогічних і соціальних працівників та підвищенням якості освіти і виховання наших дітей у громадах області», – зазначила директор Департаменту науки і освіти ХОВА Ольга Безпалова.

Директор Департаменту освіти Харківської міської ради Ольги Деменко зазначила, що у м. Харкові створено всі умови для максимально ефективного інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Те, що саме Харківщина піднімає складні питання про навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану, є надзвичайно важливим, відзначила керівниця Координаційного центру з розвитку сімейного виховання та догляду дітей.

«Хочу висловити вдячність всім учасникам круглого столу. Попри складні умови ви продовжуєте працювати і розв'язувати важкі питання, зокрема, як зробити так, щоб дитина, яка ніколи не сиділа за партою, мала бажання навчатися. Тим більше, якщо ця дитина має особливі освітні потреби. Важливі думка та погляд кожного учасника круглого столу, адже лише спільно зможемо досягти успіху і результатів», – сказала Ірина Тулякова.

За словами керівниці програм в Харківській області Представництва  Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Людмили Паламар, робота в напрямку надання соціальних послуг у громадах регіону триватиме.

«Для нас як для міжнародного партнера той пріоритет, який Харківська обласна військова адміністрація надає дітям і питанням освіти в умовах воєнного стану, викликає захват і повагу. Спираємося на ваш досвід і об'єктивне бачення запитів, аби зрозуміти свою роль та цінність у процесі підтримки освітньої сфери Харківщини в цьому році. Плануємо й далі плідно співпрацювати у найзатребуваніших напрямках», – сказала Людмила Паламар.

У своїй доповіді доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України, професор кафедри спеціальної педагогіки нашого університету Віталій Бондар відзначив переваги моделі інтегрованого навчання. 

Низка доповідей спікерів Круглого столу була присвячена алгоритму надання корекційно-розвиткових послуг для дітей з особливими освітніми потребами.

За результатами Круглого столу буде підготовлена і направлена до Верховної Ради України і МОН України Резолюція з пропозиціями щодо поліпшення стану навчання дітей з особливими освітніми потребами в громадах та підготовлений методичний порадник для співробітників інклюзивно-ресурсних центрів.

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.