Міжнародний круглий стіл «Якість сучасної освіти в контексті постнекласичної парадигми: методологія, теорія, практика»

8-9 листопада 2021 року відбувся Міжнародний круглий стіл «Якість сучасної освіти в контексті постнекласичної парадигми: методологія, теорія, практика» (JAKOŚĆ WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI W KONTEKŚCIE POSTNIEKLASYCZNEGO PARADYGMATU: METODOLOGIA, TEORIA, PRAKTYKA).Захід було проведено у змішаному форматі - онлайн та офлайн з дотриманням законодавства щодо запобігання поширенню COVID-19.

 

Міжнародна зустріч стала свідченням продовження та розвитку ідей, які були проголошені Міністром освіти і науки України Сергієм Шкарлетом наприкінці червня, під час Всеукраїнської стратегічної сесії «Освіта України – 30. Національний технопарк з підвищення якості освіти» у Харкові. Задля реалізації надважливої мети Міністр закликав об’єднатися в технопарк топ-менеджерів освіти, науковців, ректорів вишів, керівників департаментів освіти і науки, директорів закладів освіти та ін.

Сьогодні у роботі круглого столу участь взяли представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Департаменту науки і освіти Харківської обласної адміністрації, Департаменту освіти Харківської міської ради, Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, Інституту експериментальної дидактики ХНПУ імені Г.С. Сковороди, Академії спеціальної педагогіки імені Марії Ґжеґожевської у Варшаві (Республіка Польща), Державного інституту імені Стефана Баторія у Скєрнєвіцах (Республіка Польща), Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Державної установи «Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН України», Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти», Науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» НАПН України, дослідники, вчені, громадські організації.

У дистанційному форматі роботу круглого столу відкрила заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова. У своєму виступі Віра Борисівна зосередила увагу учасників зустрічі на важливих питаннях та викликах, які сьогодні постають перед освітянами. Пані замміністра розповіла про необхідність покращення якості сучасної освіти, про важливість освітньої безбар’єрності, впровадження інклюзії у закладах освіти.

З вітальним словом та побажанням плідної роботи до учасників зустрічі звернувся Василь Кремень, доктор філософських наук, професор, академік НАН України, дійсний член (академік) НАПН України, Президент НАПН України. «Багато завдань стоїть перед освітянами. Осердям тих змін, які ми повинні робити, це - дитиноцентризм - принцип максимального наближення навчання і виховання до кожної дитини, її здібностей, її талантів, врахування її особливостей, щоб разом з батьками освітяни допомогли дитині самій пізнати себе»,- зазначив Василь Григорович.

Модераторами пленарного засідання стали Юрій Бойчук, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, ректор ХНПУ імені Г.С. Сковороди та Нелля Ничкало, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України.

З презентацією практичних кейсів розвитку закладів освіти Харківщини та визначенням майбутніх перспектив виступили: Анжеліка Крутова, доктор економічних наук, професор, директор Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;

Ольга Деменко, кандидат юридичних наук, доцент, директор Департаменту освіти Харківської міської ради.

У межах круглого столу було проведено дві панельні дискусії:

1. Критерії якості сучасної освіти (Модератори: Франтішек Шльосек, доктор хабілітований, професор, іноземний член НАПН України, професор Інституту педагогіки Академії cпеціальної педагогіки імені Марії Ґжегожевської у Варшаві, Голова Наукового педагогічного товариства «Польща—Україна», Почесний доктор (Honoris Causa) Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (Республіка Польща) та Лариса Лук’янова, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України);
2. Порівняльний аналіз інклюзивної освіти в Україні й Республіці Польща (Модератор: Володимир Шевченко, доктор педагогічних наук, вчений секретар Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України).

Вишуканим мистецьким подарунком для учасників круглого столу стала жива музика (гітара) у виконанні лауреатки міжнародних та всеукраїнських конкурсів, доцентки кафедри музично-інструментальної підготовки вчителя Амалії Мартемянової. Концертна програма була дивовижною та різноманітною, звучали неперевершені хіти гітарної музики – від класики до яскравих сторінок творчості сучасних українських композиторів.

Колектив Сковородинівського університету щиро вдячний всім гостям та учасникам круглого столу за активну участь та плідну роботу!

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.