Виробнича підготовка факультету природничої, спеціальної і здоров’язбережувальної освіти

Виробнича  Навчально-польова  Організаційно-виховна  в ДЗОВ

"Магістранти спеціальної освіти: успіхи та результати виробничої практики"

17 жовтня 2024 року відбулася підсумкова конференція з виробничої практики у спеціальних закладах загальної середньої освіти  здобувачів вищої освіти 2 курсу другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта ОП ОП «Олігофренопедагогіка» денної і заочної форми навчання.
Магістранти проходили практику у 5-9 класах. На початку конференції керівник практики від факультету доц. Наталія НАУМЕНКО підвела підсумки педагогічної практики та зазначила про її успішність, подякувала Харківській спеціальній школі № 3 для дітей з інтелектуальними порушеннями за надані можливості для проходження практики в умовах війни. Досвід, яким радо ділилися фахівці закладу, був неоціненним для наших здобувачів, про що свідчать їхні звіти та відгуки про роботу закладів на підсумковій конференції!
Магістранти презентували свої звіти з виробничої практики та розказали про досвід проведення уроків з української мови та літератури, математики, природознавства, трудового навчання, соціально-побутового орієнтування, основ здоров’я для учнів середньої школи з інтелектуальними порушеннями. Зазначили, про можливості удосконалення ними професійних знань та практичних умінь щодо використання корекційно-розвиткових технологій, арт-терапевтичних технологій, методичних прийомів, технік в освітньому та корекційному процесі для переключення уваги дітей, зняття психологічної напруги, фізичної втоми, психоемоційного налаштування тощо.
Здобувачі освіти подякували всім фахівцям бази практики за консультаційну допомогу в проходженні практики, оформленні звітної документації, проведенні обстежень дітей та дефектологічних досліджень.
Бажаємо процвітання, натхнення, професійних успіхів та Мирного неба із сподіваннями на подальшу співпрацю!


11 вересня відбулася настановна конференція з виробничої практики у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти четвертого року навчання галузі знань 091 Біологія, спеціальності 091 Біологія, яка починається з 16 вересня на базі  Інституту ботаніки і ландшафтної екології Грайфсвальдського університету (Німеччина). Керівник практики доц. Іванна БАТЮЧЕНКО надала зразки оформлення звітної документації, ознайомила здобувачів з  метою,  завданнями практики та з базою практики.


3 вересня 2024 року в межах виробничої практики у спеціальних закладах освіти магістрів 2 року навчання денної і заочної форми спеціальності 016.02 Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка відбулася зустріч практикантів із адміністрацією, вчтелями-дефектологами, психологом Харківської спеціальної школи №3.
Керівник практики від факультету, доц. Наталія НАУМЕНКО познайомила фахівців спеціального закладу із метою і завданнями практики, окреслила перспективи проходження виробничої практики магістрантами, звернула увагу практикантів на необхідності проведення науково-дослідної діяльності з метою завершення роботи над кваліфікаційною роботою.
Заступниця директора з навчально-виховної роботи Тетяна ЛІТВІЩЕНКО розповіла здобувачам про особливості організації навчально-виховної і корекційно-розвиткової робти в спеціальній школі в умовах воєнного стану, розпорядок дня, представила здобутки і досягнення дітей та освітнього закладу в цілому.
Заступниця директора з виховної роботи Ольга ДОЛГАНЮК презентувала студентам організацію виховної роботи в закладі, звернула увагу присутніх на  особливостях комплексного і цілісного виховного процесу з дітьми протягом дня, познайомила з досягненнями


23 серпня 2024 року розпочато підготовку магістрантів спеціальності 016 Спеціальна освіта. Олігофренопедаггіка денної і заочної форм навчання до Виробничої практики у спеціальних закладах середньої освіти, що розпочнеться 2 вересня 2024 року і триватиме 6 тижнів.

Керівником виробничої практики від факультету доц. Науменко Н.В. було організовано настановчу конференцію, на якій були присутні магістранти обох форм навчання та керівник з фаху доц. Дрожик Л.В.

Виробнича практика є завершальним етапом у системі професійної підготовки майбутніх учителів-дефектологів - магістрів спеціальної освіти, що показує готовність майбутніх вчителів-дефектологів успішно виконувати завдання професійної діяльності в межах фаху - навчально-виховні, корекційно-розвиткові, діагностичні, організаційні, методичні тощо.

Магістранти дізналися про мету і завдання практики, які передбачають поглиблення фундаментальних знань зі спеціальної педагогіки і психології, методик викладання навчальних дисциплін у спеціальних закладах, інших аспектів діяльності вчителя-дефектолога; вдосконалення набутих професійних навичок для вирішення завдань майбутньої професійної діяльності; розвиток дослідницьких навичок.

Магістрантам було наголошено про необхідність проведення в межах практики дослідження згідно з завданнями магістерської роботи і завершити написання кваліфікаційної роботи.

Виробнича практика вимагає від магістрантів відповідальності, дисциплінованості, активності і зосередженості. Тому бажаємо всім успішної практики на фінальному етапі фахової підготовки!!!

Всім Миру і спокою!!! 


25 травня 2024 року відбулася підсумкова конференція з Виробничої (дефектологічної) практики в ЗДО і ІРЦ для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОП «Олігофренопедагогіка», в ході якої магістранти представили свої звіти, поділилися враженнями щодо проходження практики.

Під час виробничої (дефектологічної) практики магістранти набули нових знань, умінь та навичок професійної діяльності. Ознайомилися з діяльністю ЗДО для дітей з інтелектуальними порушеннями та ІРЦ, набули навичок складання планів-конспектів занять за змістовими лініями та корекційно-розвиткових занять, навчились добирати дидактичний матеріал до занять та використовувати інноваційні технології у навчальній та корекційно-розвитковій роботі, ознайомилися з правилами ведення документації вчителя-дефектолога, навчилися проводити комплексну оцінку розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями та багато іншого.
Виражаємо щиру вдячність керівникам баз практики:
Крупівського навчально-реабілітаційного центру, Волинської області, Луцького району, с. Крупа – директору Гринчук Юлії Юріївні, вчителю-дефектологу Матвіїшиній Наталії Миколаївні
Комунального закладу «Харківський інклюзивно-ресурсний центр №1 Харківської міської ради» - директору Вишневій Ірині Миколаївні,
які за таких складних для країни обставин змогли забезпечити потужну практичну підготовку майбутніх вчителів-дефектологів, яких на сьогодні так потребує наше суспільство!!!


Виробнича практика магістрів

25 грудня 2023 року відбулася підсумкова конференція з виробничої практики магістрантів 2 року навчання денної форми спеціальності 016 Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка, яка тривала 8 тижнів.

Під час практики здобувачі освіти мали працювати як вчителі-дефектологи у спеціальних закладах освіти, викладаючи різні навчальні предмети у 5-9 класах. Практика магістрантів проходила у спеціальній школі № 3 для дітей з інтелектуальними порушеннями дистанційно. Під час конференції практиканти звітували про результати практики, ділилися досвідом проведення занять онлайн, інструментами мотивації, корекційно-розвитковими технологіями, що використовували вчителі-дефектологи в своїй роботі.

Керівник виробничої практики від факультету доц. Науменко Н.В. підвела підсумки практики та зазначила, що практика пройшла успішно, про що засвідчують характеристики здобувачів від школи.


29 листопада 2023 року відбулася підсумкова конференція 8 тижневої виробничої практики у закладах спеціальної освіти магістрів спеціальності 016 Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка.

На зустрічі були присутні керівник від факультету доц. Науменко Н.В., керівник з фаху доц. Галій А.І., методист зі спеціальної педагогіки доц. Коваленко В.Є., методист зі спеціальної психології доц. Дрожик Л.В.

Студентка Оселедченко Марина звітувала та продемонструвала презентацію результатів проходження виробничої практики у спеціальному закладі освіти «Харківська спеціальна школа №3» та розповіла про чудову організацію виробничої практики закладом освіти. Студентка поділилася своїми враженнями щодо того, як вчителі-дефектологи мотивують дітей під час уроків, про інноваційні інформаційно-комунікаційні технології, які привертають увагу дітей та підсилюють корекціійно-розвитковий вплив, розказала про свою участь в проведенні уроків, підготовці виховного заходу тощо. Марина розказала про особливості та відмінності корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ЗПР та дітьми з інтелектуальними порушеннями.

Студентка Колінько Світлана представила свої результати практики у Харківський спеціальній школі № 3 та зазначила, що практика пройшла на високому рівні та подякували керівникам за професійну підтримку та консультації. Магістрантка наголосила, що практика дала можливість відпрацювати професійні компетентності на посаді вчителя-дефектолога та проявити свої організаторські здібності під час підготовки та проведення виховних заходів. Магістрантка відмітила про новий досвід проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми з синдромом Дауна.

Студентка Пасікун Анастасія, яка теж проходила практику у спеціальній школі № 3 зазначила, що практика пройшла на високому рівні та подякувала керівникам за професійну підтримку та консультації, а також розповіла про специфіку організації освітнього процесу в школі з використанням платформи Facobook, Zoom, Skipe та ін.

Галій А.І. зробила зауваження, щодо помилок у оформленні документації практики. Науменко Н.В. підвела підсумки практики та зауважила, що практика пройшла на достатньому рівні, всі студенти отримали позитивні оцінки.


06.06.2022 на кафедрі ботаніки під керівництвом доцента кафедри Батюченко І.І. пройшла підсумкова конференція з виробничої практики здобувачів заочного відділення спеціальності 091 Біологія. Упродовж зустрічі студенти ділились враженням від опрацьованих тем практики.


02.05.22 проведено підсумкову конференцію виробничої практики магістрів 51 групи. Практика проходила під керівництвом кандидата фармацевтичних наук, доцента кафедри ботаніки І.І Батюченко. Здобувачі вищої освіти доповіли про результати своїх досліджень, поділилися враженнями від практики, побажали один одному як найскорішої Перемоги, та повернення до стін рідного університету.


27.04.22 проведена настановна конференція з виробнича практика для бакалаврів 342 групи заочної форми навчання. Доцент кафедри ботаніки І.І. Батюченко розповіла про мету та завдання виробничої практики, її особливості, надала зразки оформлення звітної документації.


16 квітня 2022 року у бакалаврів 32 групи відбулася підсумкова конференція з виробничої практики, яка проходила дистанційно на кафедрах зоології та ботаніки під керівництвом доцентів І.О. Ликової та І.І. Батюченко. Студенти презентували свої звіти і поділилися своїми враженнями.


Виробнича практика у здобувачів 3 року навчання спеціальності 091 Біологія

31 січня 2022 року розпочалася виробнича практика у здобувачів 3 року навчання спеціальності 091 Біологія. Метою практики є набуття здобувачами навиків роботи в науково-дослідних лабораторіях факультету та НДІ м. Харків. За час практики здобувачі ознайомляться з методами лабораторних і польових досліджень, набудуть практичних навичок збору та обробки матеріалів для науково-дослідної роботи, ознайомляться з оснащенням провідних науково-дослідних лабораторій різних установ. У зв’язку із пандемією настановча конференція і ознайомлення з науково-дослідними лабораторіями відбуваються в онлайн-форматі.


Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.